Renegade eBay strategi – Feedback

Lad os tale om feedback. Vi ved alle, at feedback er en vigtig del af eBay, faktisk er det nok en stor del af grunden til, at selskabet har været så vellykket. I markedsføring vilkår kan vi henvise til feedback som social proof. Jeg vil forklare, hvad jeg mener. Vi alle træffe beslutninger baseret på hvad andre gør, ja vi er påvirket af andre til en ekstraordinær grad.

Hvis nogen fortæller os, at de har haft et stort måltid eller set en rigtig god film, chancerne er, at vi vil gøre det samme, baseret på deres anbefaling. Der er sociale bevis.

Princippet virker på eBay også. Når vi læser feedback kommentarer efterladt af købere og sælgere tage vi til efterretning. Hvis disse kommentarer er overvejende positive har vi naturligvis tillid personen bag kontoen.

Så ikke alene er feedback et vigtigt aspekt af eBay at stort set alle købere og sælgere afsætte betydelige beløb af tid til at læse, er det en, der fortjener mere opmærksomhed end du giver det nu.

For de fleste sælgere er forlader feedback et par styrtede ord, temmelig generisk og bogførte uden mange tanker. Den frafaldne sælger indser på den anden side, at der er mulighed for at gøre mere ud af dette vigtige aspekt af eBay.

For det første ikke forlade feedback til tilfældighederne. I stedet for at lade købere skrive den første ting, der kommer ind i deres hoveder, bede dem lidt. Hvordan kan du gøre det uden at virke uhøflig eller krævende?

Udsende en e-mail omkring den tid, du forventer dem til at have modtaget deres vare, og høfligt bede dem om ikke at forlade feedback indtil de er 100% tilfreds. Hvis der er noget, der skal fastsættes, fortælle dem, du ønsker at gøre det. Lad dem vide, at du lever for tilfredse kunder!

Næste, guide dem, hvad man skal skrive. Foreslå dem, at kunderne er glade for den hurtige levering, venlig service, fair mailing omkostninger, kvaliteten af varer og eventuelle andre fordele, du kan tænke på. Det er en NLP teknik, at planter tanke i deres sind, så når de kommer til at give dig feedback, du har allerede fortalt dem hvad at nævne! Er denne snyde kunder? Nej, ikke hvis du virkelig kan levere disse ydelser. Du simpelthen med til at minde dem om.

En anden vigtig frafaldne feedback strategi er at medtage et budskab i den feedback, du forlader. For eksempel, i stedet for de sædvanlige, “stor transaktion, anbefalede eBayer etc etc”, de fleste købere og sælgere standard til at bruge plads til yderligere fremme dine emner. Man kan sige, “Tak fra BobMillsPosters.com–Ebay’s #1 Collectable plakat butik.”

I ovenstående eksempel, Bemærk at feedback besked peger folk tilbage til et domænenavn, som ville være enten eBay butik eller din egen hjemmeside. Bemærk også, at det første bogstav i hvert ord er kapitaliseret–en effektiv markedsføring teknik at gøre ordlyden skiller sig ud.

Husk, feedback kommentarer bo på en konto i meget lang tid, så brug denne dyrebare ‘fast ejendom’ omtanke.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *